07.10.2021
Timp estimat de citire:
4 minute, 15 secundeDacă obișnuiești să te delectezi frecvent cu câte o tratație dulce din comerț, riscul de a te îngrășa este foarte mare. Toate caloriile peste necesarul tău se stochează, iar cele mai populare produse au calorii din belșug.
Iată câteva date despre o serie de produse faimoase la nivel mondial. Au în comun conținuturi calorice ridicate și puțini nutrienți utili. Recomandarea standard este de a le consuma fără a face abuzuri.
Bomboanele M&M
Bomboanele M&M sunt faimoase în toată lumea. Marketingul inteligent a făcut din ele unele dintre cele mai iubite dulciuri. Sunt originare din Statele Unite, iar brandul este deținut de unul dintre giganții industriei alimentare: Mars Incorporated. Compania deține peste 50 de mărci de produse alimentare, de la diverse batoane de ciocolată, praline, croissante până la mâncare pentru câini și pisici. Ca o curiozitate: în fiecare zi sunt produse peste 400 de milioane de bomboane M&M. O pungă mică de bomboane M&M (45 g) are 218 kcal. Zaharurile și grăsimile sunt nutrienții cu cea mai mare concentrație. Vitamine, minerale și fibre se regăsesc doar în proporții nesemnificative.
Pentru a arde caloriile provenite dintr-o pungă de 45 g de M&M’s ar trebui:
- Să mergi pe bicicletă aproximativ 40 de minute;
- Să alergi aproximativ 20 de minute;
- Să înoți 30 de minute;
- Să mergi pe jos 50 de minute.
Chipsurile Lays
Cel mai vândut brand de chips-uri din România, Lays aparține companiei americane PepsiCo. Numele brandului provine de la primul proprietar al companiei, Herman Lay, care, în 1932, în timpul Recesiunii, a pornit o mică afacere cu snack-uri din cartofi. Acesta s-a dovedit un extrem de abil bussinessman, compania lui fuzionând, în anul 1961, cu alt mare producător de chips-uri – Fritto, apoi în 1965, cu Pepsi-Cola. PepsiCO deține mai multe mărci de chips-uri, de sucuri, dar și lanțurile de fast-food KFC, Taco Bell și Pizza Hut.
Chips-urile Lays sunt caracterizate de arome puternice și gust intens. 100 de grame de chipsuri Lays cu sare totalizează 539 de kcal. Ține cont că un adult sănătos cu un nivel mediu de activitate fizică are nevoie de aproximativ 2000 de kcal pe zi. Glucidele (47 g) sunt cel mai bine reprezentat macronutrient. Conținutul de sodiu este ridicat, de 1,1 g. Recomandarea specialiștilor pentru adulți este de a nu depăși 2,4 g de sodiu pe zi, însemnând 6 g de sare de bucătărie. Conțin și 4,4 g de fibre, însă cantitate este modestă pentru că necesarul zilnic de fibre al unui adult depășește 25 g.
Pentru a arde caloriile provenite dintr-o pungă de 100 g de Lays cu sare ar trebui:
- Să participi la 1 oră intensă de Zumba;
- Să sari coarda aproximativ 40 de minute;
- Să cureți zăpada cu lopata pentru 50 de minute;
- Să faci 50 de minute de antrenament funcțional, cu pauze mici.
Croissantul cu ciocolată 7 Days
De departe cel mai popular brand de croissante, 7 Days, este unul dintre flagship-urile companiei grecești Chipita, fondată în 1973. Compania distribuie produse în 56 de țări. Dintre produsele Chipita amintim Bake Rolls și crema de ciocolată Finetti. Croissantul frumos ambalat este pentru mulți români o gustare nelipsită. Dar cu ce preț?
Pentru 100 g de croissant cu ciocolată, conținutul caloric este de 443 de kcal, adică ceva mai mult de 20% din totalul recomandat pentru un adult într-o zi. Acestea provin din făină de grâu, uleiuri (de palmier și floarea-soarelui), zahăr, sirop de glucoză-fructoză. Un conținut oarecum surprinzător pentru un produs dulce este și cel de 0,5 g de sodiu. Croissantul nu conține deloc fibre, chiar dacă are bază vegetală – făina de grâu.
Pentru a arde caloriile provenite din 100 g de Croissant cu ciocolată 7Days ar trebui:
- Să mergi pe jos în ritm susținut 1 oră.
- Să joci tenis aproximativ 45 de minute.
- Să faci Kangoo Jumps 30 de minute.
- Să lucrezi intens 1 oră în grădină.
Biscuiții Oreo
Oreo a devenit cea mai vândută marcă de biscuiți din Statele Unite încă din 1912. Sunt disponibili în peste 100 de țări și se estimează că de la începutul producției și până astăzi au fost produși peste 450 de miliarde de biscuiți Oreo. Compania care deține brandul se numește Modelez International. Aceasta mai deține, printre multe altele, și brandul Milka. Ce anume face ca biscuiții Oreo să fie atât de populari? În principal, marketingul foarte bine pus la punct.
Biscuiții Oreo se pot ”lăuda” cu 480 de kcal/100 g. Un singur biscuit are 53 de kcal, tot atât cât un măr de 100 g. Conțin 69 g de glucide, 20 g lipide, 5 g de proteine, o cantitate de fibre de numai 2,5 g și 0,9 g din nelipsitul sodiu. Nu conțin nicio vitamină.
Pentru a arde caloriile provenite din numai 4 biscuiți Oreo ar trebui:
- Să mergi cu bicicleta 30 de minute.
- Să sari coarda fără oprire 10-15 minute.
- Să urci scări 30 de minute.
- Să înoți 30 de minute.
Alimente care conțin vitamina A (surse vegetale și animale)
18.11.2024